divendres, 27 de maig del 2016

ESCOLA DE PARES DIGITAL 27.05.16

PANTALLES, EL PODER DE L’AUDIOVISUAL – EPIM DIGITAL


Les noves generacions han après a concebre la vida a través d'una pantalla (televisió, smartphone, tablet ...) i és indubtable que això suposa un avantatge per a ells en un món cada vegada més interconnectat i més digital.

Però cal dir que, l'audiovisual posseeix un gran poder d'atracció i una gran força per captivar-nos.

En aquesta publicació, ens referirem a la pantalla de TELEVISIÓ. I és que la televisió s'ha convertit en una cosa essencial i inevitable en la majoria de les llars.


Al llarg de la història han existit diverses teories sobre com ens afecten els missatges que rebem dels mitjans de comunicació. I en el que coincideixen totes les investigacions és en què:

- La televisió té una gran influència sobre la població infantil i juvenil.
- La televisió fomenta l'individualisme.
- El consum de televisió fomenta la passivitat i el sedentarisme.
- La televisió indueix al consumisme.
- Els programes de ficció i la publicitat són en molts casos transmissors de valors sexistes
- Veure la televisió resta temps per a altres activitats d'oci, com llegir i fer esport.
- Molts dels continguts són violents i fomenten la competitivitat.
- Veure programes violents, excitants o sorollosos a l'hora d'anar a dormir, provoca trastorns del son.


Un exercici interessant ...

Observa al teu fill o filla mentre veu la televisió.
Com és la seva expressió? Potser alguna d'aquestes paraules el descriu: "bocabadat", "hipnotitzat"...

El nostre cervell té dos hemisferis: l'esquerre, que és el costat racional, i el dret, que és el dels instints. La televisió transmet sobretot moviment, colors, ritmes i emocions. Mentre l'estem veient és l'hemisferi dret el que treballa: processem la informació emocionalment i no de manera crítica.


<informació extreta d’un curs virtual del CEAPA>

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada