PANTALLES,
EL PODER DE L’AUDIOVISUAL – EPIM DIGITAL
Les
noves generacions han après a concebre la vida a través d'una pantalla
(televisió, smartphone, tablet ...) i és indubtable que això suposa un
avantatge per a ells en un món cada vegada més interconnectat i més digital.
Però
cal dir que, l'audiovisual posseeix un gran poder d'atracció i una gran
força per captivar-nos.
En
aquesta publicació, ens referirem a la pantalla de TELEVISIÓ. I és que la
televisió s'ha convertit en una cosa essencial i inevitable en la majoria de
les llars.
Al
llarg de la història han existit diverses teories sobre com ens afecten els
missatges que rebem dels mitjans de comunicació. I en el que coincideixen
totes les investigacions és en què:
-
La televisió té una gran influència sobre la població infantil i juvenil.
-
La televisió fomenta l'individualisme.
-
El consum de televisió fomenta la passivitat i el sedentarisme.
-
La televisió indueix al consumisme.
-
Els programes de ficció i la publicitat són en molts casos transmissors de
valors sexistes
-
Veure la televisió resta temps per a altres activitats d'oci, com llegir i fer
esport.
-
Molts dels continguts són violents i fomenten la competitivitat.
-
Veure programes violents, excitants o sorollosos a l'hora d'anar a dormir,
provoca trastorns del son.
Un exercici interessant ...
Observa
al teu fill o filla mentre veu la televisió.
Com és la
seva expressió? Potser alguna d'aquestes paraules el descriu:
"bocabadat", "hipnotitzat"...
El nostre cervell té dos hemisferis: l'esquerre, que és el costat
racional, i el dret, que és el dels instints. La televisió transmet sobretot
moviment, colors, ritmes i emocions. Mentre l'estem veient és l'hemisferi
dret el que treballa: processem la informació emocionalment i no de manera crítica.
|
<informació
extreta d’un curs virtual del CEAPA>
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada